Sandra Reinsalu,
Reinsalu Sport MTÜ juhatuse liige
Keskendunud autospordi arendamisele
Reinsalu Sport on spordiklubi, mis on läbi aastate korraldanud erinevaid autospordivõistlusi, hallanud autosportlasi ja esindanud Eestit Euroopa- ja maailmameistrivõistlustel rallikrossis.
Reinsalu Sport sai alguse 1980ndate aastate lõpul, kui Valdur Reinsalu hakkas Elva lähistele oma perele maja ehitama. Samal ajal loodi ka transpordiettevõte ning paralleelselt tegeleti tehnikaspordiga. Sujuvalt kasvas motospordist välja autosport ning ühes sellega oli vaja luua ka juriidiline isik.
Klubi eesmärk oli koolitada tipptasemel võidusõitjaid. Algselt tegeleti Reinsalu Spordis peamiselt motospordiga, sest Valdur Reinsalu ise sõitis külgvankriga mootorrattal kuni maailmameistrivõistluste etappideni välja. Kui 1990ndate aastate alguses motosport aga autospordiga asendus, siis hakati autosid ehitama ja keskenduti autospordile.
Turg on ülemaailmne
Klubi eesmärgid on täna samad, tegeleme autospordiga ja toodame teistele ka tipptehnikat. Aastate jooksul on fookus sedavõrd laienenud, et nüüd toodame ja ehitame autoralli- ja rallikrossiautosid nii endale kui täidame ka tellimusi.
Hetkel on peamised kliendid Soomest, Lätist ja mujalt Euroopast. Juba 2017. aastal ehitasime oma 100. turvapuuri võistlusautodesse, seega sealt edasi oleme aina jätkanud tööd, milles oleme väga head ja konkurentsivõimelised.
Reinsalu Sport on ehitanud väga erinevaid võistlusautosid või hooldusmasinaid. Lisaks autoralli, rallikrossi ja autokrossi võistlusautodele oleme ehitanud ka Läti kiirendussportlastele drag race auto, samuti Läti sportlastele Dakar kõrberalli hooldusauto jne.
Oleme väga palju autosid ehitanud Soome, Lätimaale, Venemaale, Norrasse. Võib julgelt väita, et viimase 15 aasta Soome rallikrossi meistrisarja top 10 autost enamik on valminud meil siin Elvas.
Kuna disainime ka keredetaile ja toodame neid kohapeal, siis see turg on meil ülemaailmne, alates USAst ja lõpetades Indiaga.
Ettevõtte põhitegevus on praegu proto klassi jaoks ralliautode ehitamine. Need on prototüüpautod, praktiliselt iseehitatud autod. Lisateenused on võidusõidu- ja tänavasõiduautode müük ning plastikdetailide ja varuosade müük (mootorid, kollektorid, IK käigukastid). Oleme selliste suurte käigukastitehaste nagu 3MO, Hewland, MakTrack, SGS vahendajad. Reinsalu Sport parnetriteks on Kent Cams (suure jõudlusega nukkvõllid ja lisaseadmed), Jenvey Dynamics, Corbeau Seats (Racing istmed, võistlusrakmed), Varley Red Top (liitiumakude tootja).
Nimekad sõitjad Reinsalu Sport autodel
Reinsalu Spordis sõidavad praegu Andri Õun, Andre Kurg, Liis Talivere. Kõik nad sõidavad rallikrossi distsipliini, mehed kereautodel ja neiu krosskardil.
Algusaastatel olid Reinsalu Spordi sõitjateks Valdur Reinsalu, Kuldar Sikk, Ahti Sei, Priit Saluri. Hiljem Arvo Kask, Denes Truu, Jarmo Võsa, 13. aastasena rallikrossi Eesti MV sarja võitja, nüüdseks Soome tuntud autosportlane Sami-Matti Trogen. Kõiki klubi sõitjaid pole üles kirjutanud ega kokku loendanud. Kõige suurema hüppega on sellest nimekirjast kindlasti Kuldar Sikk, kes on tänaseks teinud üle 100 autoralli maailmameistrivõistluste stardi.
Tuntumatest sportlastest on Reinsalu Sport autodel sõitnud rallikrossi MM hõbemedalist ja Euroopa meister Andreas Bakkerud, tuntud motokrossisõitja Juss Laansoo, vanameister Margus Murakas ning tema vennapoeg Roland Murakas, rallisõitja Egon Kaur, 2021. aasta Euroopa meister autokrossis Andri Õun, mitmekordne Soome meister krosskartidel Toni Reunanen, Soome vanameister rallikrossis Silvo Viitanen, mitmekordne Läti meister Matiss Mežaks ja ka hulk venelasi, täpsemalt Tatarstanist pärit sportlased, kes on meil ehitatud autodega kogunud tiitleid siseriiklikel ja Euroopa võistlustel. Reinsalu Sport autodel sõidab praegu soomlaste rallikrossiparemik, mitmekordne Baltimaade meister ralli- ja autokrossis leedulane Paulius Pleskovas ja paljud teised autosportlased.